| Forfatter |
|
Videdal Newbie

Medlem siden: 29/Juli/2005 Land: Sweden
Status: Offline Beskeder: 3
|
| Sendt: 29/Juli/2005 kl. 13:52 | IP-adresse registreret
|
|
|
Jeg håber, der er nogen, der har tid og lyst til at skrive gode idéer, dårlige
som gode erfaringer, informationer om arrangementer eller andre nyttige
ting, som kan komme os i området til gode.
Det var lidt svært at afgrænse området til sådan en lokalgruppe - og jeg
er ikke super til geografien endnu, men hvis du ikke mener at høre til hos
nogle af de andre grupper, er du bestemt velkommen her.
Det er også tanken, at de der har lyst, kan knytte et socialt netværk
herigennem - og jeg håber meget, at også nogle svenskere vil være med!
Vi er jo ikke rejst til Sverige udelukkende for at være sammen med
danskere
|
| Til top |
|
| |
elkin Guest

Medlem siden: 01/Oktober/2003
Status: Online Beskeder: 258
|
| Sendt: 16/November/2005 kl. 22:43 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej med jer.... Vi er to danske familier, der bor sammen i Husie. Vi synes, det er svært at etablere netværk her, idet vi alle arbejder i DK.Vi er meget interesserede i at høre, om der er andre danskere her i området???
MVH
elkin
|
| Til top |
|
| |
Vivi Guest

|
| Sendt: 17/November/2005 kl. 12:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej elkin,
Her er MASSER af danskere 
Vi har ikke selv været for kvikke til at gøre noget ved det med netværket, men er dog begyndt og har erfaret, at det har vi virkelig savnet! Vi arbejder også i DK, men det er klart mit indtryk, at man via disse forum'er har god mulighed for at få kontakt til nogle, hvis nu man ikke er så heldig at ens nabo siger en noget
Bor I et to-families hus eller hvordan? Hvor gamle er I, hvor mange er I og hvornår er I flyttet hertil? Min mand og jeg er først i 30'erne og kom til Malmö i februar - vi er meget glade for at bo her, men synes som de fleste andre, at familien og vennerne kan være lidt langt væk i hverdagen, så man må virkelig frem i skoene og skabe nye kontakter, så man ikke behøver se tv hver aften 
Lad høre fra jer!
Mvh. Vivi
|
| Til top |
|
| |
elkin Guest

|
| Sendt: 26/November/2005 kl. 00:24 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Vivi...
Vi bor i en funkisvilla, to etagershus, med hver sin lejlighed. Vi er to par, med hhv et og to børn. Vi er alle i beg. af 30 erne. Vi føler lidt, at vores sociale liv fortsat er hj.hørende i kbh. Vi har boet i sv i to år, uden at have lært Malmø ordentligt at kende. Vi taler hele tiden om, at vi skal blive bedre integreret. Men det er svært, at komme ud, når man kommer sent hjem efter en lang arbejdsdag. Weekenderne går ofte med besøg hos venner og familie i dk.... Og umiddelbart synes det lettere at opsøge andre danskere her, da man som ugp har noget tilfælles......
|
| Til top |
|
| |
Huie/ Kvarnby Guest

|
| Sendt: 26/Juli/2006 kl. 07:50 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hei! Vi er en familie på 4 som akkurat har kjøpt hus i Husie, Kvarnby. mamma norsk og pappa dansk), 2 barn ( 3 år og 3 mnd). Vi håper å flytte over i oktober, eller så hurtig vi får solgt vår leilighet i København.
Lurer på om det er noen som kan fortelle meg hvordan det er å bo i Karnby, Husie?
Noen som vet om noen gode førskoler, som er åpen fra 6-18?
Gleder meg til å høre fra dere der over.
Mvh Veronika
|
| Til top |
|
| |
Henrik Newbie

Medlem siden: 17/Maj/2007 Land: Sweden
Status: Offline Beskeder: 1
|
| Sendt: 17/Maj/2007 kl. 11:34 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Hussie og omegen,
Vi kan vil næppe være de eneste danskere der har søgt "tilflugt" i Hussie. Vi er et par i start 30'erne med 1 knægt på lidt over 2 år som går i den lokale dagis. Vi har boet i Sverige siden 2002. Vi arbejder begge to i KBH området, og pendler dagligt over øresunds broen. Skulle der være andre danske ligesindede i området eller Malmø som ønsker bedre netværk på denne side af sundet, høre vi gerne fra jer...
Mvh Henrik
|
| Til top |
|
| |
Videdal Newbie

Medlem siden: 29/Juli/2005 Land: Sweden
Status: Offline Beskeder: 3
|
| Sendt: 17/Maj/2007 kl. 11:51 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Henrik,
Vi (min mand og jeg) vil nok kunne indgå i kategorien 'ligesindede',
selvom vi dog ikke har nogle børn endnu. Vi har et par gode naboer, men
det er vist også hvad netværket på denne side af sundet begrænser sig til,
og det er egentlig lidt trist, men det kan vi selvfølgelig kun takke os selv
for - så vi er absolut interesseret i at lære nogle nye mennesker at
kende....(vi bor i Videdal i Husie)
vh. Vivi
|
| Til top |
|
| |
Nissen Newbie

Medlem siden: 09/Juli/2008 Land: Sweden
Status: Offline Beskeder: 1
|
| Sendt: 09/Juli/2008 kl. 01:02 | IP-adresse registreret
|
|
|
Hej Allesammen,
Selvom dette måske allerede er en død tråd, vil jeg alligevel forsøge mig. Vi flyttede her til Videdal for nu 1½ år siden og er frygtelig glade for at bo her. Har lært en del at kende, men en udvidelse af omgangskredsen er jo altid ønskelig :-) Og ja, det kan være så som så med at få venner og bekendte fra Sjælland til at komme over broen og besøge os her i Skåne.
Vi er en familie på 3 + hund, der tæller 2 voksne i slutningen af 30'erne og en datter på 14 år.
Så, hvis der er nogen, der vil i kontakt med os, eller kan give os nogle gode ideer til, hvordan vi kommer i kontakt med nogle andre danskere herovre, så skriv gerne til mig.
Mange hilsener
Camilla
|
| Til top |
|
| |
|
|