Aktive emnerAktive emner  Vis medlemmerMedlemmer  Søg i forumSøg  HjælpHjælp
  Opret ny brugerOpret ny bruger  Log indLog ind
Bank
 Øresundsinfo : Bank
Emne Emne: Valg af bank i forbindelse med flytning! BesvarOpret nyt emne
Forfatter
Besked << Forrige emne | Næste emne >>
Anansie
Newbie
Newbie

Medlem siden: 28/Marts/2007
Land: Denmark
Status: Offline
Beskeder: 2
Sendt: 28/Marts/2007 kl. 20:37 | IP-adresse registreret Citér Anansie

Hejsa.

Min kæreste og jeg står og skal flytte til Sverige snarest muligt, og i den forbindelse leder vi efter en reel bank, til at låne penge til en bostadtsrätt (er det ikke sådan det hedder?).

Det ville være rart at høre folks erfaringer med banker i den forbindelse. Vi mangler desværre både penge til boligen og den kontante udbetaling, og derfor ville det være fordelagtigt hvis der var banker som kunne tilbyde begge dele billigt. Det skal lige siges at årsindtægten ikke er et problem, det er bare opsparingen som ligesom ikke er eksisterende!

Desuden må det gerne være gebyrfrit at overføre penge, da vi forsat skal arbejde i Danmark.

Vi har indtil videre aftaler med Nordea og Swedbank, for at høre hvad de kan tilbyde os, men er der andre gode banker som I vil anbefale?

På forhånd tak for hjælpen!

Hilsen 2 kommende pendlere!

Til top Vis Anansie's Profil Søg efter andre beskeder skrevet af Anansie

Haxager
Newbie
Newbie

Medlem siden: 03/Juli/2007
Beskeder: 1
Sendt: 03/Juli/2007 kl. 20:48 | IP-adresse registreret Citér Haxager

Hej

Jeg har lige læst din mail som du skrev tidliger på året. Min kæreste og jeg står pt i præcis samme situation som du og din kæreste gjorde. Må jeg spørge hvad I fandt frem til mht. bank?

Mvh. Pernille

Til top Vis Haxager's Profil Søg efter andre beskeder skrevet af Haxager

Anansie
Newbie
Newbie

Medlem siden: 28/Marts/2007
Sendt: 03/Juli/2007 kl. 21:23 | IP-adresse registreret Citér Anansie

Hej Pernille

Vi indhentede tilbud fra et par forskellige danske banker, og snakkede også med Swedbank. Swedbank kunne slet ikke hjælpe os, men de danske banker kunne komme med nogle forskellige tilbud.

Herefter kontaktede vi vores egen rådgiver (i Danske Bank), og sagde at hvis han ikke kunne gøre det ligeså godt eller bedre, så ville han miste os som kunder, og derfor valgte han at give os et godt tilbud.

Så vi er forsat kunder i Danske Bank, og så får vi oprettet et par konti i Skånes Provinsbank, som Danske Bank arbejder sammen med, så vi kan klare de svenske betalinger gebyrfrit.

Hvis du har flere spørgsmål siger du bare til!

Mvh. Jennifer

Ps. Har sendt dig en PM (Private message)

Redigeret af Anansie den 03/Juli/2007 kl. 21:26
Til top Vis Anansie's Profil Søg efter andre beskeder skrevet af Anansie

trucrew
Newbie
Newbie

Medlem siden: 30/Januar/2008
Beskeder: 1
Sendt: 31/Januar/2008 kl. 07:55 | IP-adresse registreret Citér trucrew

Hej jennifer:

Har læst den mail som du skrev sidste år og jeg står i præcis den samme sitution lige nu sammen med min kæreste... og jeg vil meget gerne vide hvad i fik gjord med hensyn til udbetaling, altså de min 10% som man selv skal punge ud når man skal låne.. vill hører dig om du måske kunne gøre mig klogere vdr selve lånet..

mvh D

Til top Vis trucrew's Profil Søg efter andre beskeder skrevet af trucrew

lisacarstens
Newbie
Newbie

Medlem siden: 05/Juli/2008
Sendt: 08/August/2008 kl. 16:15 | IP-adresse registreret Citér lisacarstens

Vi står også i det problem at vi ikke har til udbetalingen, så hvis nogle kunne skrive hvordan de fik det løst ville det være dejligt.

Vi har herhjemme i Danmark, snakket med vores egen rådgiver i Danske bank, og han sagde at vores økonomi så rigtig god ud. Vi skaulle så ansøge online på nettet, på den danske bank i sverige om et låneløfte.

Dette har vi så lige fået afslag fra, hvilket vi overhovedet ikke forstår, så noget har vi nok gjort galt.

Er der nogle der kan komme med et godt råd om hvordan vi kommer videre????

hilsen Lisa

Jesper FG
Admin Group
Admin Group

Medlem siden: 21/September/2004
Land: Sweden
Beskeder: 153
Sendt: 07/Marts/2009 kl. 10:27 | IP-adresse registreret Citér Jesper FG

Jeg kan da lige nævne at da vi flyttede herover så havde vi først kontakt til Danske Banks svenske "afdeling", men de rykkede slet ikke så vi fik via vores mægler kontakt til den lokale Nordea og de har hjulpet os med alt.
Til top Vis Jesper FG's Profil Søg efter andre beskeder skrevet af Jesper FG Besøg Jesper FG's Websted

Hvis du vil besvare denne besked skal du først trykke log ind
Hvis ikke du allerede er oprettet skal du først oprettes som bruger

BesvarOpret nyt emne
Printervenlig udgave Printervenlig udgave

Skift forum
Du kan ikke oprette nye emner i dette forum
Du kan ikke besvare beskeder i dette forum
Du kan ikke slette dine beskeder i dette forum
Du kan ikke redigere dine beskeder i dette forum
Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum
Du kan stemme i dette forum

Denne side blev genereret på 0,2188 sekunder.